tisdag 15 september 2015

Varför Pappersbröllop?


Jag gifte mig för drygt åtta år sen. Då jobbade jag som kommunikationsansvarig. 

Då insåg jag  att projektleda ett bröllop slog alla kommunikationsprojekt. Att designa en inbjudan betydde mer än att formge ett propositionsomslag. 


Jag sa upp mig från ett välbetalt, tryggt jobb på grund av att jag gifte mig. 


Det gör jag inte längre. 

För att jag insåg att jag älskar bröllop och jag älskar papper. 

Det finns inte en sekund som jag ångrat mig. 

Som Bröllopskoordinator hjälper jag brudpar med planeringen och designar handgjorda inbjudningar och andra trycksaker. På pappersbröllop.se har jag material för de som gillar att pyssla själva. 




Och nu har det gått några år och i våras firade vi gummibröllop. Enligt traditionen ska man ge varandra gåvor i det material som man firar. Här är några av bröllopsdagarna.


1 år - bomullsbröllop

2 år - pappersbröllop
3 år - läderbröllop
4 år - fruktbröllop
5 år - träbröllop
6 år - sockerbröllop
7 år - yllebröllop
8 år - gummibröllop
9 år - linnebröllop
10 år - tennbröllop

25 år - silverbröllop


50 år - guldbröllop


Här är alla åren som ni kommer att fira.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar